Seminarium reżyserskie II WSL/RTL/SR2
Semestr V i VI
analiza materiału literackiego
opis idei utworu
opis idei spektaklu
opis środków wyrazu scenicznego właściwych dla
przekazania opisanej idei
sporządzenie scenariusza teatralnego
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2019/20-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Potrafi opisać konwencje literackie, rozpoznaje style w sztuce i potrafi je zdefiniować, rozróżnia style gry aktorskiej, posiada wiedzę w zakresie najwybitniejszych osiągnięć myśli teatralnej (R_W5)
Opisując środki wyrazu scenicznego student potrafi wyjaśnić a tym samym wykazać się wiedzą w zakresie technologii stosowanych w teatrze (R_W6), (R_W7), (R_W13)
W zakresie aspektów prawnych związanych z zawodem reżysera, student potrafi je nazwać, zdefiniować i opisać (R_W8)
Wyciąga wnioski z wszelkich zjawisk natury artystycznej mających związek ze sztuką teatru i dziedzinami pokrewnymi i potrafi je przetworzyć na swój indywidualny sposób (R_W9)
W zakresie umiejętności (U) student:
Jako osobowość artystyczna konstruuje własne koncepcje artystyczne oraz wybiera sposób ich realizacji (R_U1)
Dokonuje wyboru materiału literackiego, samodzielnie ocenia jego walory teatralne, wybiera sposób adaptacji (R_U2)
Analizuje, ocenia, szacuje i argumentuje, swobodnie formułując wypowiedź na tematy z różnych dziedzin twórczości (R_U14)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Wykazuje kreatywność podejmując samodzielne, niezależne prace, zachowuje krytycyzm zbierając i analizując wszelkie, niezbędne informacje, formułuje własne idee z zachowaniem krytycznej argumentacji (R_K1)
Rozumiejąc teatr jako medium do wyrażania sądów, jest zdolny do refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą. (R_K5)
Kryteria oceniania
V sem. - Egzamin
VI sem. - Egzamin
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie egzemplarza reżyserskiego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z obrony tegoż egzemplarza podczas ustnego egzaminu.
Literatura
1. M. Głowiński: Zarys teorii literatury
2. J. Degler: Wstęp do nauki o teatrze
3. E. Udalska: O dramacie
4. Craig: O sztuce teatru
5. Brook: Pusta przestrzeń
Zakres literatury ustala się po wyborze tematów opracowywanych przez studentów