Asystentura w teatrze WSL/RTL/AwT-L
Asystentura jest sprawdzianem twórczych możliwości i umiejętności warsztatowych studenta. Opiera się na współpracy z reżyserem, scenografem, kostiumologiem i innymi realizatorami spektaklu. Zaznajamia studentów z cyklem produkcyjnym przedstawienia teatralnego, wprowadza w proces jego eksploatacji w konfrontacji z publicznością.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
- analizuje i zgłębia wzajemne relacje między teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także wykorzystuje tę wiedzę do własnego rozwoju artystycznego (R_W11);
- pogłębia wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze specjalnością reżysera teatru lalek, jak również wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych dotyczących pokrewnych dyscyplin w zakresie niezbędnym do realizacji własnego projektu (R_W09);
- poznaje możliwości różnych technik lalkowych, teatru przedmiotu, teatru maski i innych niekonwencjonalnych środków wyrazu artystycznego oraz teatru ożywionej formy (R_W10).
W zakresie umiejętności (U) student:
- rozwija własną osobowość artystyczną; tworzy, realizuje i wyraża, własne koncepcje artystyczne; doskonali umiejętności potrzebne do ich realizacji w trakcie prób (R_U01);
- analizuje konstrukcję tekstu scenariusza rozumiejąc jego istotę (R_U02);
- współdziała i współpracuje z innymi osobami w ramach pracy zespołowej (R_U07, R_U08);
- wykorzystuje możliwość rozwinięcia szerokiego zakresu umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnej koncepcji artystycznej (R_U06);
- doskonali umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, co w szczególności dotyczy pracy zespołowej, negocjowania i organizowania, integracji z innymi osobami, w ramach wspólnego projektu i działań (R_U07, R_08);
- kontroluje swoje zachowanie i potrafi sprostać warunkom związanym z publicznymi prezentacjami (R_U14).
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
- podejmuje samodzielne prace, wykazując się przy tym: zbieraniem, analizowaniem i interpretowaniem informacji; rozwijaniem idei i formułowaniem krytycznej argumentacji; kieruje się przy tym wewnętrzną motywacją i własną organizacją pracy (R_K01);
- w różnych sytuacjach w trakcie cyklu prób efektywnie wykorzystuje: wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, zdolność twórczego myślenia i twórczej pracy; w trakcie rozwiązywania problemów doskonali zdolność elastycznego myślenia, umiejętność adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności (R_K01);
- doskonali umiejętności konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób uczestniczących w procesie realizacji spektaklu (R_K03).
umie zaprezentować, zareklamować zrealizowane zadanie w przystępny sposób, stosując poznane elementy technologii informacyjnych (R_K6).
Kryteria oceniania
Sem. VIII - zaliczenie