Wychowanie fizyczne II WSL/ATL/WF2
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej.
Rozbudzenie świadomości ciała i jego biodynamiki. Zmuszenie do przełamywania barier i indywidualnych zachowań. Wyrobienie u ćwiczących refleksu, zaufania do partnera, współpracy w zespole, odpowiedzialności, samoasekuracji, samokontroli, wyczucia rytmu, orientacji przestrzennej. Poprawienie estetyki ruchu, wyrobienie systematyczności. Przygotowanie bazy wyjściowej do zadań aktorskich w żywym planie, a także do pracy z lalką czy w masce.
W cyklu 2018/19-Z:
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. |
W cyklu 2018/19-L:
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2017/18-L: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA - absolwent zna i rozumie
* Zakres i głębia/ kompletność perspektywy poznawczej i zależności
K_W02 w pogłębionym stopniu zna i rozumie teorie naukowe właściwe dla aktorstwa oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań P7S_WG NS, Sz
* Kontekst/ Uwarunkowania, skutki
K_W03 posiada wiedzę, która umożliwia mu działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji P7S_WK H
* Wiedza o realizacji prac artystycznych
K_W05 ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; P7S_ WG Sz
* Rozumienie kontekstu dziedzin sztuki
K_W10 rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju P7S_WG Sz
UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi
* Wykorzystanie wiedzy/ rozwiązywane problemy i wykonywane zadania – umiejętności ekspresji artystycznej
K_U01 używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze P7S_UW Sz
* Umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki teatralne i filmowe)
K_U04 posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną P7S_UW Sz
* Organizacja pracy, planowanie i praca zespołowa
K_U05 działa na rzecz zespołu, także pełniąc w nim wiodącą rolę; dąży do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła; jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami P7S_UO Sz
*Umiejętności warsztatowe
K_U06 posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych P7S_ UW P7S_ UU Sz
K_U07 stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu P7S_ UW P7S_ UU Sz
* Umiejętności w zakresie umiejętności publicznych prezentacji
K_U11 elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie P7S_ UK Sz
KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do
* Niezależność
K_K02 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych P7S_UU P7S_KR Sz
* Odpowiedzialność/ wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego
K_K04 Twórczo uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym z własnej inicjatywy współtworząc dzieła na najwyższym poziomie artystycznym, w oparciu o mechanizmy rynkowe P7S_KO Sz
* Uwarunkowania psychologiczne
K_K05 świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej P7S_KK Sz
K_K06 dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań P7S_KK Sz
* Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu
K_K07 Dorobek artystyczny buduje w oparciu o etos zawodu aktora i twórcy P7S_KR H
* Komunikacja społeczna
K_K09 realizuje projekty artystyczne poruszające ważkie problemy współczesnego świata, działa na rzecz podtrzymania spuścizny dziedzictwa kulturowego w uniwersalnym wymiarze P7S_KO
P7S_KR Sz
Kryteria oceniania
Praktyczny sprawdzian z nauczonych i doskonalonych umiejętności ruchowych, oraz ocena dyscypliny i obecności na zajęciach. Ocena aktywności w trakcie zajęć, i poprawności wykonywanych ćwiczeń. Ocena postępu. Ocena umiejętności współpracy.
III sem - zal
IV sem - zaliczenie z oceną