Taniec WSL/ATL/T-Z
Semestr III
Ćwiczenia o różnej skali trudności, wykonywane w różnych kombinacjach
1. Port de bras, demi plie, grand plie, battement tendu, battement tendu jete, battement balance, rond
de jambe de par Terre, passe, battement frappe, grand battement jete
2. Adagio I Allegro; adagio, pas sauté, changement
de pied, echappe, demi – tour en l’air
3. Walc wiedeński, walc angielski, tango
4. Technika tańca jazzowego.
Semestr IV
1. Technika wyprowadzania impulsów ruchowych z różnych części ciała, praca na różnych płaszczyznach, orientacja w przestrzeni.
2. Umiejętność wykorzystania ciężaru poszczególnych części ciała do wprowadzania ciała w ruch.
3. Łączenie ćwiczeń w kombinacje.
4. Świadome realizowanie zadań ruchowych w przestrzeni z odpowiednimi jakościami dynamicznymi.
5. Technika tańca współczesnego (praca w parach)
6. Improwizacja w technice tańca współczesnego solo, w duetach i w grupie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
rozróżnia ćwiczenia tańca klasycznego : Port de bras, demi plie, grand plie, battement tendu, battement tendu jete, battement balance, rond de jambe de par Terre, passe, battement frappe, grand battement jete K_W06
rozróżnia adagio i allegro; adagio, pas sauté, changement de pied, echappe, demi tour en l’air K_W06
opisuje udział poszczególnych stawów i mięśni w trakcie ćwiczeń przy drążku i w przestrzeni K_W11
W zakresie umiejętności (U) student:
stosuje w praktyce: wyprowadzanie impulsów od różnych części ciała, wyprowadzanie ruchu od centrum umiejscowionego w wyznaczonych częściach ciała, zawieszenia w ruchu, contr action, relise, praca w różnych przestrzeniach i płaszczyznach w przestrzeni i w ciele;K_U07
z techniki tańca towarzyskiego: postawa tancerza w tańcu w parze, krok podstawowy walca angielskiego, wiedeńskiego, tanga, figury ćwierćobrotowe w prawo i w lewo, kroki zmienne do przodu, promenada zamknięta, łączniki, czwórkrok w obrotach w prawo i w lewo; K_U07
z techniki tańca jazzowego: pozycje rąk i nóg tańca jazzowego, jazz walks, pad de bure, kiki, table top, cat step, jamps K_U07
proponuje własne ćwiczenia oparte na improwizacji i technice tańca współczesnego K_U04
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
wykazuje kreatywność w tworzeniu własnych kompozycji choreograficznych opartych na improwizacji w ruchu K_K05
dąży do zwiększania świadomości swojego ciała w ruchu K_K02
Kryteria oceniania
III sem. – Zaliczenie
IV sem. – Zaliczenie na ocenę
ustalenie zaliczenia na podstawie śródrocznych zaliczeń wewnętrznych z danej partii materiału w formie ćwiczeń
Literatura
Literatura wykorzystywana na zajęciach:
1. Haas J.G., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011
2. Barba E., Savarese N., Sekretna Sztuka Aktora, Wrocław 2005
Literatura studiowana samodzielnie przez studenta:
1. Turska I., Krótki zarys historii tańca i baletu, Warszawa 1983
1. Iyengar B. K. S., Joga, PWN 1990
2. Kik I., Ćwiczenia taneczne, Warszawa 1975
3. Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, Poznań 2002
4. Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, pod red. Majewskiej J., Kraków 2013
5. Rembowska A., Teatr tańca Piny Bausch, Warszawa 2009
6. Waganowa A., Zasady tańca klasycznego