Śpiew zespołowy II WSL/ATL/SZ2-Z
Semestr I
Ćwiczenia warsztatowe utrwalające umiejętności zdobywane w pracy nad emisją głosu.
Grupowe ćwiczenia rytmiczne, rytmiczno-ruchowe i melodyczno-rytmiczne wspomagające pracę nad śpiewem zespołowym.
Praca nad doskonaleniem słyszenia harmonicznego oraz utrwalanie nawyków warunkujących prawidłowe wykonanie zadanego materiału.
Semestr II
j.w.
Chórki w piosenkach, wielogłosy mające zastosowanie w formach teatralnych
Przygotowanie końcowego występu ( zaliczenie) złożonego z kilku utworów przy współpracy z reżyserem.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2019/20-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem (śpiew) oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy) i jej miejsce w sztuce teatralnej orazzna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. (K_W11)
Umiejętności
Student potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego stanowiącego integralną część sztuki teatralnej. (K_U05, K_U06)
Student w czasie publicznej prezentacji nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania na scenie. (K_U11)
Kompetencje społeczne
Student na bazie samodzielnej pracy buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (K_K01)
Student w ramach działań grupowych potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę i starania innych członków zespołu. (K_K06)
Podejmuje działania zmierzające do pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludz.i (K_K03, K_K04)
Kryteria oceniania
III sem. – Zaliczenie
IV sem.- Zaliczenie z oceną
Wykonanie pracy zaliczeniowej – prezentacja przed publicznością
III sem. – 30 godz.
IV sem. – 30 godz.
2 pkt
Zgodnie z regulaminem dwie nieusprawiedliwione nieobecności powodują niezaliczenie przedmiotu.
Literatura
1. Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu
2. Sipowicz J., Ja i mój głos
3.Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie
1. Zielińska H., Kształcenie głosu
2.Łastik A., Poznaj swój głos