Praca z lokalną społecznością WSL/ATL/PzLS-L
Semestr V, VI
Podczas zajęć zostanie podjęta problematyka:
- teatru zaangażowanego społecznie
- relacji artysty i widza
- edukacji przez teatr
- pedagogiki teatru
- spektakli i zjawisk artystycznych zainspirowanych społecznością lokalną
- specyfiki pracy w środowisku lokalnym
W ramach ćwiczeń studenci zaprojektują całość przedsięwzięcia artystycznego dla wybranej grupy ze społeczności lokalnej, bądź zainspirowanego społecznością lokalną (od projektu do realizacji).
Studenci będą mieli możliwość uczestniczenia w lokalnych festiwalach oraz odbywania wizyt studyjnych w wybranych ośrodkach kultury.
Istnieje możliwość prowadzenia zajęć w systemie online.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Twórczość teatralną potrafi osadzić w szerokim kontekście - historycznym, kulturowym, ale przede wszystkim w kontekście problemów współczesnego społeczeństwa. (K_W04)
Student potrafi zdobywać wiedzę i krytycznie analizować problemy społeczności lokalnej i na tej podstawie budować twórczość teatralną. (K_W05)
Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania działań zawodowych z użyciem nowoczesnych technologii oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającą pracę w przestrzeniach i warunkach nieteatralnych. (K_W10)
W zakresie umiejętności (U) student:
Potrafi stworzyć własny projekt artystyczny inspirując się elementami kultury lokalnej oraz angażujący społeczność lokalną. (K_U01)
Potrafi stworzyć scenariusz lub adaptację dostosowaną do potrzeb konkretnej grupy. (K_U02)
Potrafi pełnić rolę lidera - instruktora w grupie, znając podstawowe założenia pedagogiki teatru i terapii przez teatr. (K_U05)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Student gotów jest do prowadzenia grupy aktorów nieprofesjonalnych. (K_K03)
Student gotów jest do tworzenia własnych projektów artystycznych zainspirowanych współczesnymi problemami społeczeństwa lokalnego jak również dziedzictwem kulturowym. ((K_K09)
Student gotowy jest do pracy artystycznej w oparciu o etos zawodu aktora i twórcy mając na uwadze etykę troski w stosunku do spraw współczesnego społeczeństwa. ((K_K07)
Kryteria oceniania
Semestr V i VI - zaliczenie
Literatura
1. Herbert Read, Wychowanie przez sztukę, Wrocław 1976.
2. Katarzyna Piwońska, Inna ekonomia albo pedagog receptą na sukces teatru, https://e-teatr.pl/inna-ekonomia-albo-pedagog-recepta-na-sukces-teatru-a150947
3. Dariusz Kosiński, Performatyka W(y)prowadzenia, Kraków 2016.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: