Przedstawienie dyplomowe II WSL/ATL/PD2
Role dyplomowe są sprawdzianem twórczych możliwości i umiejętności warsztatowych studenta na podstawie zagrania postaci scenicznych w spektaklach dyplomowych. Przygotowanie ról dyplomowych opiera się na współpracy z reżyserem, scenografem, kostiumologiem i innymi realizatorami spektaklu. Zaznajamia studentów z cyklem produkcyjnym przedstawienia teatralnego, wprowadza w proces jego eksploatacji w konfrontacji z publicznością.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/20-L: | W cyklu 2020/21-L: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
• wykazuje się znajomością stylów gry aktorskiej A_W5
• ma szeroką orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowa¬nymi w teatrze A_W6
• posiada pełną wiedzę dotyczącą realizacji prac arty¬stycznych związanych ze specjalnością aktora teatru lalek, jak również szeroką wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin;A_W9
• zna możliwości różnych technik lalkowych, teatru przedmiotów, teatru maski i innych niekonwencjonalnych środków wyrazu artystycznego oraz teatru ożywionej formy; A_W10
• ma szeroką orientację w zakresie problematyki związanej ze znajomością zasad, techniki i technologii materiałów stosowanych w sztuce lalkarskiej; A_W13
W zakresie umiejętności (U) student:
• świadomie tworzy postać sceniczną korzystając z narzędzi emocjonalnych, cielesnych i intelektualnych;A_U1, A_U5
• świadomie posługuje się techniką i technologią teatru lalek;A_U3
• współpracuje z innymi osobami w ramach prac zespołowych;A_U6
• słucha współpracowników i umie wykorzystywać ich uwagi dla realizacji wspólnego celu jakim jest spektakl teatralny; A_U7
• samodzielnie rozwija umiejętności warsztatowe;A_U9
• nawiązuje kontakt z publicznością; w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi;A_U11, A_U12
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
• samodzielnie i kreatywnie korzysta ze swojej wyobraźni, intuicji, emocjonalności; adaptuje się do nowych i zmieniających się okoliczności, kontroluje swoje zachowania związane z publicznymi prezentacjami; A_K2
• wykazuje umiejętność samooceny;A_K3
• jest zdolny do podjęcia refleksji na temat i etycznych aspektów związanych z własną pracą;A_K5
• potrafi współpracować w ramach wspólnych projektów; A_K6
Kryteria oceniania
Ocena aktywności w trakcie prób, stopień przygotowania do próby, ocena wykonywanych zadań /ćwiczeń, ocena pracy nad rolą w trakcie prób, ocena efektu końcowego w postaci przedstawienia dyplomowego, jak również rozwoju roli podczas eksploatacji przedstawienia. Brana jest również pod uwagę ocena umiejętności pracy w grupie, komunikacji z innymi współtwórcami i pracy zespołowej. współpraca pedagogów z zakresu wymowy i impostacji, w razie konieczności również z emisji głosu, tańca czy świadomości ciała
Literatura
Michaił Czechow, O technice aktora, wyd. Arche 2000 tłum. Marek Sołek,
J. K. Stanisławski, Praca aktora nad sobą, PWST Kraków Jerzy Czech
Stephen Book, Podręcznik dla aktorów, wyd. W. Marzec, Warszawa 2007
W zależności od wyboru materiału do realizacji