Lektorat angielski I WSL/ATL/LA1-L
Zakłada się, że powyższe cele będą osiągane poprzez zapewnienie studentom podczas zajęć odpowiedniej ilości ćwiczeń, które skutkować będą:
I. W zakresie sprawności językowych doskonaleniem:
A. sprawności czytania ze zrozumieniem treści tekstów o charakterze opisowym;
B. sprawności rozumienia wypowiedzi osoby używającej języka angielskiego w typowych sytuacjach zawodowych i codziennych;
C. sprawności wypowiadania się w/w sytuacjach;
D. sprawności pisania recenzji, esejów, umiejętność napisania własnego CV, portfolio oraz sporządzenia innej krótkiej nieformalnej wypowiedzi pisemnej o charakterze informacyjnym.
II. W zakresie przyswojenia leksyki teatralnej studenci poznają i będą się posługiwać leksyką teatralną z zakresu:
A. struktury teatru (budowa i rodzaje sceny teatralnej, pomieszczenia i miejsca w teatrze, techniczna nomenklatura teatralna, tj. rodzaje oświetlenia scenicznego, elementy scenografii);
B. leksyka związana z zawodem aktora lalkarza (nazwa uczelni, rodzaje technik lalkowych, animacja przedmiotem/ lalką);
C. dramaturgia (struktura utworu dramatycznego, dramaturgia przedstawienia);
D. specyfika zawodu aktora i reżysera (rodzaje prób teatralnych, środki wyrazu scenicznego, kodowanie ruchu scenicznego – kierunki ruchu, praca głosem).
III. W zakresie umiejętności sprawnego, krytycznego korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych studenci zdobędą wiedzę na temat aktualnych trendów w teatrze, warsztatów i festiwali teatralnych, działalności ośrodków i instytutów teatralnych na świecie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
- rozumie kontekst dziedzin sztuki (K_W07)
W zakresie umiejętności (U) student:
- tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym (K_U09)
- tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu aktorstwa teatru lalek w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym (SATL_U05),
- posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a w szczególności warsztatu aktorskiego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U10),
- posługuje się językiem obcym w zakresie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (SATL_UO6)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
- jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści (K_K01)
- rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania
własnej wiedzy i umiejętności (K-K02)
- dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań (K_K06)
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu ma formę pisemną i obejmuje: dwa kolokwia semestralne oraz bieżące prace kontrolne (ćwiczenia sprawdzające wszystkie umiejętności językowe i testy weryfikujące przyswojoną leksykę specjalistyczną).
Warunkiem zaliczenia są przynajmniej dostateczne oceny z w. wym. prac, regularne uczęszczanie na zajęcia, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz aktywność na zajęciach. Student, który opuści więcej zajęć bez usprawiedliwienia, musi indywidualnie zaliczyć zaległy materiał oraz opracować teksty/ zadania dodatkowe wskazane przez nauczyciela.
I sem - zal
II sem - zal z oceną
Literatura
1. Lindsay Clandfield & Rebecca Robb Benne , GLOBAL – INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan, 2010
2. Lindsay Clandfield, Amanda Jeffries – GLOBAL – PRE-INTERMEDIATE COURSEBOOK, 2010
3. Vince Michael, Intermediate English Practice Grammar and Vocabulary, Macmillan, 2010
4. Vince Michael, First Certificate English Practice, Macmillan, 2005
1. Kristin L. Johannsen, English for the Humanities, Thomson, 2006
2. Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 1993
3. Phillips J. (red.), Oxford Wordpower, OUP, 2008
Strony internetowe jako źródło wiedzy o teatrze:
https://muse.jhu.edu
www.theatrecrafts.com
www.performingarts.net
http://www.critical-stages.org
www.plays4theatre.com
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: