Konsultacje wokalne WSL/ATL/KonsWok-L
1. Indywidualne ćwiczenia głosowe pozwalające na zwiększenie możliwości operowania głosem w utworach muzycznych.
2. Praca nad ujednoliceniem głosu w całej jego skali ( poszukiwanie odpowiedniej metody).
3. Ewentualna praca nad fragmentami utworów – praktyczne zastosowanie w/w ćwiczeń w utworach
4. Praca nad osiągnięciem/ pogłębianiem wrażliwości muzycznej
5. Nauka samodzielnej pracy nad głosem - dobór ćwiczeń, dobór repertuaru
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student rozumie znaczenie dobrze wyszkolonego głosu w pracy na scenie oraz prawidłowo rozpoznaje miejsce muzyki jako pokrewnej dyscypliny sztuki (K_W11)
Umiejętności:
Student nabywa umiejętności samokształcenia i potrafi nimi pokierować poprzez odpowiedni dla siebie dobór ćwiczeń, repertuaru, a także
umiejętności pozwalających na realizację własnych działań związanych z pracą głosem (K_U01, K_U07)
Student potrafi wejść w kontakt z publicznością i umiejętnie go kształtować (K_U11)
Kompetencje:
1. Student korzysta z własnych zasobów w sposób świadomy, potrafi radzić sobie ze stresem(K_K05)
2. Potrafi dokonać samooceny z jednoczesną świadomością potrzeby ustawicznego kształcenia (K_K06)
3. Student jest zdolny do wykorzystywania nabytych umiejętności i predyspozycji zawodowych, w celu podejmowania samodzielnych i niezależnych zadań (K_K03).
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się wyłącznie na podstawie uczestniczenia w zajęciach i pracy oraz zaangażowania studenta. Dopuszcza się inną formę zaliczenia, np. pokaz publiczny, również we współpracy z innymi rocznikami.
Dopuszcza się 2 nieobecności na zajęciach, w razie większej ilości opuszczonych godzin student nie otrzyma zaliczenia.
Literatura
Bogumiła Tarasewicz - Mówię i śpiewam świadomie
Aneta Łastik - Poznaj swój głos
red. Mariola Śliwińska - Kowalska - Głos narzędziem pracy