Język angielski - konwersatorium WSL/ATL/JAK-Z
Zakłada się, że powyższe cele będą osiągane poprzez zapewnienie studentom podczas zajęć odpowiedniej ilości ćwiczeń, które skutkować będą:
I. W zakresie sprawności językowych doskonaleniem:
A. sprawności czytania ze zrozumieniem treści tekstów o charakterze opisowym;
B. sprawności rozumienia wypowiedzi osoby używającej języka angielskiego w typowych sytuacjach zawodowych i codziennych;
C. sprawności wypowiadania się w/w sytuacjach;
D. sprawności pisania recenzji, esejów, umiejętność napisania własnego CV, portfolio oraz sporządzenia innej krótkiej nieformalnej wypowiedzi pisemnej o charakterze informacyjnym.
II. W zakresie przyswojenia leksyki teatralnej studenci poznają i będą się posługiwać leksyką teatralną z zakresu:
A. struktury teatru (budowa i rodzaje sceny teatralnej, pomieszczenia i miejsca w teatrze, techniczna nomenklatura teatralna, tj. rodzaje oświetlenia scenicznego, elementy scenografii);
B. leksyka związana z zawodem aktora lalkarza (nazwa uczelni, rodzaje technik lalkowych, animacja przedmiotem/ lalką);
C. dramaturgia (struktura utworu dramatycznego, dramaturgia przedstawienia);
D. specyfika zawodu aktora i reżysera (rodzaje prób teatralnych, środki wyrazu scenicznego, kodowanie ruchu scenicznego – kierunki ruchu, praca głosem).
III. W zakresie umiejętności sprawnego, krytycznego korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych studenci zdobędą wiedzę na temat aktualnych trendów w teatrze, warsztatów i festiwali teatralnych, działalności ośrodków i instytutów teatralnych na świecie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Nazywa i definiuje materiał semantyczno-gramatyczny na poziomie językowym B2+ (A_W7)
Posługuje się specjalistycznym słownictwem teatralnym z uwzględnieniem profilu studiów i podjętą specjalnością kierunkową (reżyseria teatru lalek) (A_W14).
W zakresie umiejętności (U) student:
Opanowuje cztery sprawności językowe (A_U15)
Wyraża własne opinie w języku obcym (A_U14, A_U15))
Umie swobodnie wypowiadać się (ustnie i pisemnie) na temat różnych dziedzin twórczości teatralnej (A_U14)
Jest przygotowany do współdziałania i współpracy z innymi osobami w ramach prac zespołowych (A_U6).
Umie posługiwać się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a szczególnie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ ( A_U15)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Właściwie realizuje powierzone zadania w parach i grupach (A_K6)
Chętnie podejmuje się zadań poszerzających wiedzę teatralną w języku obcym i jest zdolny do podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą (A_K5)
Wykazuje umiejętność samooceny (A_K3)
Zachowuje otwartość na nowe formy przekazu wiedzy z uwzględnieniem i wykorzystaniem w praktyce TIK (technik informacyjno-komunikacyjnych)(A_K6)
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu ma formę pisemną i ustną. Obejmuje bieżące prace kontrolne (ćwiczenia sprawdzające wszystkie umiejętności językowe i testy weryfikujące przyswojoną leksykę teatralną ) oraz zaliczenie końcowe na ocenę w formie egzaminu praktycznego (pisemny test wiedzy i umiejętności językowych na poziomie B2+ , wypowiedź ustna na temat specyfiki wydziału sztuki lalkarskiej oraz wybranego tematu z zakresu nauczanych treści programowych).
Warunkiem zaliczenia są: regularne uczęszczanie na zajęcia, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz aktywność na zajęciach, a przede wszystkim otrzymanie oceny pozytywnej z zaliczenia końcoworocznego.
VII sem - zaliczenie
VIII sem - zaliczenie
Literatura
1. Lindsay Clandfield&Rebecca Robb Benne , GLOBAL – INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan, 2010
2. Lindsay Clandfield, Amanda Jeffries – GLOBAL – PRE-INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan 2010
3. Vince Michael, First Certificate English Practice, Macmillan, 2005
4. Kristin L. Johannsen, English for the Humanities, Thomson, 2006
5. Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 1993
6. Phillips J. (red.), Oxford Wordpower, OUP, 2008
Strony internetowe jako źródło wiedzy o teatrze:
https://muse.jhu.edu,
www.theatrecrafts.com
www.performingarts.net,
http://www.critical-stages.org,
www.plays4theatre.com