Indywidualne ćwiczenia wokalne /ww WSL/ATL/ICWww-Z
1.. Ćwiczenia usprawniające system mięśniowy, oddechowy, rozluźniające napięcia różnego pochodzenia
2. Praca nad ujednoliceniem głosu w całej jego skali (w zależności od stopnia opanowania emisji głosu, decyzja należy do pedagoga).
3Próba nauki samodzielnej pracy nad głosem, także doboru ćwiczeń
4. Indywidualne ćwiczenia głosowe pozwalające na zwiększenie możliwości operowania głosem w utworach muzycznych.
5. Praca nad osiągnięciem/ pogłębianiem wrażliwości muzycznej
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student rozumie znaczenie dobrze wyszkolonego głosu w pracy na scenie oraz prawidłowo rozpoznaje miejsce muzyki jako pokrewnej dyscypliny sztuki (K_W11)
Umiejętności:
Student nabywa umiejętności samokształcenia i potrafi nimi pokierować poprzez odpowiedni dla siebie dobór ćwiczeń, repertuaru, a także
umiejętności pozwalających na realizację własnych działań związanych z pracą głosem (K_U01, K_U07)
Student potrafi wejść w kontakt z publicznością i umiejętnie go kształtować (K_U11)
Kompetencje:
1. Student korzysta z własnych zasobów w sposób świadomy, potrafi radzić sobie ze stresem(K_K05)
2. Potrafi dokonać samooceny z jednoczesną świadomością potrzeby ustawicznego kształcenia (K_K06)
3. Student jest zdolny do wykorzystywania nabytych umiejętności i predyspozycji zawodowych, w celu podejmowania samodzielnych i niezależnych zadań (K_K03).
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się wyłącznie na podstawie uczestniczenia w zajęciach i pracy oraz zaangażowania studenta.
Student może być poproszony o publiczny występ, np. w celu współpracy w ramach przedmiotów pokrewnych (emisja głosu, śpiew zespołowy) także z innymi rocznikami, jednak nie jest to traktowane jako zaliczenie. Decyzja należy do studenta.
Dopuszcza się 2 nieobecności nieusprawiedliwione na zajęciach, w razie większej ilości opuszczonych godzin student nie otrzyma zaliczenia.
Literatura
Bogumiła Tarasewicz – Mówię i śpiewam świadomie
Aneta Łastik – Poznaj swój głos
red. Mariola Śliwińska – Kowalska – Głos narzędziem pracy