Indywidualne ćwiczenia lalkowe /ww WSL/ATL/ICLww-Z
Przebieg zajęć:
1. Wybór form do przyszłej pracy oraz uzasadnienie tej decyzji.
2. Omówienie budowy i możliwości animacyjnych formy.
3. Analiza okoliczności użycia formy.
4. Analiza środowiska formy.
5. Ćwiczenia praktyczne.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
zna sposoby wykorzystania możliwości klasycznych i współczesnych form teatru lalek; (SATL_W02)
zna możliwości i środki ekspresji przypisane zgłębianej technice lalkowej; (SATL_W04)
wie jak w zgodzie z obraną konwencją lalkową, przeprowadzić działania artystyczne w przestrzeni teatralnej; (SATL_W05)
W zakresie umiejętności (U) student:
świadomie dobiera i posługuje się formą lalkową w realizowaniu prac artystycznych; (SATL_U02)
potrafi przystosować pod względem konstrukcyjnym konkretną formę lalkową w celu realizacji podjętych działań scenicznych; (SATL_U04)
wykazuje się umiejętnością samodzielnej pracy warsztatowej; (SATL_U03)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
potrafi pracować samodzielnie; (SATL_K01)
potrafi nazwać i weryfikować popełniane błędy; (SATL_K01)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie obecności, indywidualnej pracy i aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. W przypadku większej liczby nieobecności student może nie otrzymać zaliczenia.
Literatura
Henryk Jurkowski, Metamorfozy teatru lalek w XX wieku
"Teatr Lalek" (kwartalnik)
Marek Waszkiel, Patrzeć i widzieć. O teatrze lalek i jego twórcach
Liliana Bardijewska, O teatrze lalek
Henryk Jurkowski, Szkice z teorii teatru lalek
Henryk Jurkowski, Teoria teatru lalek. Zarys problematyki
Zbigniew Taranienko, Adam Kilian. Scenografia
David Currell, The Complete Book of Puppetry
Frank Ballard, The Art of the Puppet
Adam Kreutinger, Puppetry 101: Creating Film and Television Style Puppetry (Nimalz Studios LLC, 2023)