Emisja głosu z interpretacją piosenki II WSL/ATL/EGZIP2-L
1. Opanowanie elementów techniki wokalnej w celu uzyskania nośności i dźwięczności głosu.
2. Posługiwanie się podstawową nomenklaturą muzyczną.
3.Umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego ze sferą zadania aktorskiego.
4. Dobór właściwych środków artystycznych niezbędnych dla czytelnego i twórczego oddania treści utworu.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
- rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju K_W11
- poprzez pracę indywidualną osiąga poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem; K_W03
- jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego; SATL_W04
W zakresie umiejętności (U) student:
- potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń; K_U05
- potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić; SATL_U03
- umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej; K_U02, SATL_U02, SATL_U04
zakresie kompetencji społecznych (K) student:
- jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej; SATL_K01
- jest w stanie dokonać konstruktywnej, werbalnej krytyki dokonań swoich oraz innych osób; SATL_K02
Kryteria oceniania
Semestr II - egzamin
Zaliczenie w formie publicznego pokazu, podczas którego student prezentuje zadanie aktorskie na wybranym utworze wokalnym.
Ocenie podlega cały proces pracy nad głosem w trakcie semestru oraz pracy nad zadaniem aktorskim
Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. W przypadku większej liczby nieobecności student nie zostanie dopuszczony do pokazu zaliczeniowego.
Literatura
literatura obowiązkowa:
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964.
2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM.
3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948
4. Zbiory pieśni i arii polskich i zagranicznych.
literatura uzupełniająca:
1.T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965).
2. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006.
3. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012.
4. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002.
5. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: