Emisja głosu z interpretacją piosenki I WSL/ATL/EGZIP1-Z
Semestr III
- ćwiczenia wokalne;
- wykład;
- analiza piosenki - teoria (praca rozmowa/-wy z wykładowczynią o założeniach interpretacyjnych oraz zasadach pracy nad tekstem i muzyką w piosence);
- ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi (przyswajanie podstawowych narzędzi interpretacji piosenki);
- przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki (zadanie wokalne i aktorskie);
- ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie);
- praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami;
- umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć);
W cyklu 2023/24-Z:
W ramach interpretacji wybranej przez siebie piosenki , ballady student zapoznaje się z analizą jej tekstu. Ma zadanie stworzyć sceniczną interpretacje wokalno- aktorską danego utworu w oparciu o elementy owej analizy (okoliczności wykonania, powód dla którego pojawia się na scenie, śpiewa, cel dla którego funkcjonuje na scenie) |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
-poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem K_W03
-jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego K_W11
W zakresie umiejętności (U) student:
-potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń K_U05
-potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić K_U07
-umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej K_U06
- umie swobodnie wypowiadać się, także krytycznie, na tematy związane z wykonaniem piosenki K_U08
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
-jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05
-jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
-jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05
-jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06
Kryteria oceniania
Semestr III – zaliczenie
- obecność na zajęciach;
- ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami (dot. m.in. pisemnych zadań z analizy piosenki, zadań wokalnych oraz aktorskich);
- ocena zadań wykonywanych podczas zajęć;
- ocena aktywności i zaangażowania podczas zajęć;
- ocena efektów pracy podczas indywidualnej prezentacji publicznej;
Literatura
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964.
2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM.
3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948
4. T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965).
5. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006.
6. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012.
7. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002.
8. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące.
W cyklu 2024/25-Z:
6. artykuł "Poeta piosenki. O Jonaszu Kofcie opowiada Piotr Derlatka" Adrianna Michalewska, portal granice.pl 7. książka "Jego portret. Opowieść o Jonaszu Kofcie" Piotr Derlatka, Pruszyński Media, 2019 8. "Jonasza Kofty obraz nieznany. O ojcu opowiada Piotr Kofta", rozmawiał Paweł Kurek, Polskie Radio, 2018 9. fragmenty koncertu "Nastroje, nas troje", Opole 1977 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: