Działania performatywne WSL/ATL/DP-Z
Zajęcia fakultatywne mają formę wymiennie: konwersatorium, wykładu oraz ćwiczeń praktycznych.
W pierwszym etapie studenci dzielą się swoimi dotychczasowymi doświadczeniami, spostrzeżeniami i wątpliwościami dotyczącymi sztuki performansu w Polsce i na świecie.
Kolejnym etapem zajęć jest wykład wprowadzający, podczas którego studenci zostają zapoznani z historią powstania, procesem przemian oraz charakterystyki współczesnych działań performatywnych.
W późniejszych etapach w ramach kontynuacji formy konwersatorium studenci weryfikują swoje przemyślenia i dobierają konkretny autorski temat, który na dany moment mają potrzebę zrealizować w formie performansu. Pod koniec semestru każdy student realizuje autorski konspekt działania performatywnego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- student potrafi zdefiniować dynamiczne pojęcie performansu i sztuk performatywnych (K_K02, K_K06, SATL_K02);
- student zna historię powstania sztuki performansu, proces przemian działań performatywnych na przestrzeni lat oraz potrafi podać przykłady współczesnych artystów-performerów (K_W04, K_W09, K_K10, SATL_W04);
- student ma doświadczenie w tworzeniu autorskiego konspektu działań performatywnych. (K_W06, K_U01, SATL_W03, SATL_U04).
Kryteria oceniania
Formą zaliczenia I semestru jest :
- zrealizowanie autorskiego konspektu działania performatywnego oraz jego obrona.
Praktyki zawodowe
Możliwość zrealizowania praktyk w ramach współpracy z białostocką Galerią Arsenał (m.in. podczas performensów towarzyszącym wystawom) lub wzięcie udziału w działaniu performatywnym poprzez samodzielnego nawiązania współpracy przez studenta z dowolną instytucją w Białymstoku, w całej Polsce lub za granicą.
Literatura
- Richard Schechner, "Performatyka. Wstęp"