Współczesne życie teatralne 2 WOT/M/WspZTr1-L
Zajęcia odbywają się w formie dyskusji na temat prezentowanych zjawisk i przykładów z nowego teatru. Dotyczą pojedynczych realizacji, kompleksowego oglądu twórczości najwybitniejszych artystów. Bazują na wizytach w teatrach warszawskich, oglądaniu rejestracji spektakli, a także premierach Teatru Telewizji.
Zajęcia przewidują możliwość wizyt studyjnych w teatrach, a także spotkań z twórczyniami i twórcami współczesnego teatru.
Na zajęciach rozmawiamy o teatrze polskim i najważniejszych artystach teatru europejskiego, wspólnie staramy się wyłapywać zmiany paradygmatu artystycznego.
Zajęcia mają charakter dyskusji, uczą formułować własne sądy krytyczne oparte na analizie zjawisk. Dlatego tak ważne przy ocenia końcowej jest aktywny udział w dyskusjach. Pokazują też jak i z czego robi się teatr, w jaki sposób projektuje się gesty artystyczne tak, żeby wywierały określony efekt u odbiorców.
Na zajęciach zajmujemy się także zagadnieniami związanymi z organizacją życia teatralnego, skupiamy się też na aspektach związanych z bezpieczeństwem pracy w teatrze.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 1 - Scharakteryzować obszar nowych zjawisk teatralnych K_W03
EM 2 Ustalić narzędzia umożliwiające analizę i opis faktów teatralnych K_W05
EM 3 - Rozpoznawać zależności komunikacyjne w dzisiejszym teatrze K_W07
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 4 - Prezentować współczesne życie teatralne K_U03
EM 5 - Posługiwać się językiem i poetyką nowego teatru K_U04
EM 6 - Pokazać teatr w kategorii zjawiska artystyczno-politycznego. K_U03
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 7 - Wyrażać własny światopogląd teatralny K_K0
EM 8 - Identyfikować aparat krytycznej analizy. K_K03
EM 9 - Uczestniczyć w debacie na temat zadań i roli nowego teatru. K_K05
Kryteria oceniania
Pierwszy semestr zaliczany jest na podstawie obecności i aktywnego udziału w zajęciach.
Drugi semestr dla roku drugiego kończy się zaliczeniem na podstawie pracy pisemnej, dla roku trzeciego - egzaminem.
Aktywny udział w zajęciach jest stanowi podstawowe kryterium oceny.
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach w ciągu dwóch semestrów.
Literatura
1. Podstawowa:
Hans Thies Lehmann „Teatr postdramatyczny”
2. Przewodniki teatralne publikowane w poszczególnych numerach Didaskaliów
3. Artykuły problemowe i recenzje w piśmie Teatr
Publikacje z Linii teatralnej wydawnictwa Ha!art http://www.ha.art.pl/wydawnictwo/linie-wydawnicze/linia-teatralna