Warsztat redaktora 1 WOT/M/WarRed-Z
Treścią zajęć jest zapoznanie się z rozmaitymi możliwościami, kanałami komunikacyjnymi, sposobami tworzenia przekazów oraz przedyskutowanie zagadnień merytorycznych, technologicznych, społecznych i etycznych związanych z wyborem określonego medium.
Przedstawienie i analizowanie praktyk redakcyjnych z punktu widzenia koncepcji ogólnej i wielorakich strategii jej realizacji, a także struktury, kontekstu i (nie)przewidywalnej recepcji.
Elementarne zadania redaktorskie: pomysł, zamówienie, egzekwowanie, redagowanie, obsługa techniczna, współpraca z drukarnią lub administratorem strony.
Warsztatowe próby tworzenia koncepcji redakcyjnych w dowolnie wybranym medium.
Metody i formy dydaktyczne:
1. Konwersatorium z elementami wykładu z udziałem zapraszanych osób eksperckich.
2. Seminarium oparte na dyskusji i dialogu na temat tekstów, na analizie wybranych czasopism, publikacji, portali internetowych etc.
3. Warsztat mający na celu przygotowanie koncepcji czasopisma lub portalu teatralnego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EM 1 Definiować główne kierunki rozwoju współczesnych mediów i kanałów komunikacyjnych oraz ich specyfikę.
EM 2 Charakteryzować wybrane czasopisma teatralne pod kątem koncepcji redakcyjnej, jej realizacji i sposobu oddziaływania społecznego.
EM 3 Określać specyfikę, prerogatywy, kompetencje i odpowiedzialność w zawodzie redaktora.
Umiejętności:
EM 4 Analizować koncepcje redakcyjne zarówno w obrębie całych czasopism jak i w blokach materiałów. Rozpoznawać i interpretować decyzje redaktorskie.
EM 5 Projektować i prezentować własne koncepcje redakcyjne w różnych mediach.
Kompetencje:
EM 6 Współdziałać i negocjować w zespole przy tworzeniu koncepcji redakcyjnych.
EM 7 Krytycznie podchodzić do strategii redakcyjnych i dysponować umiejętnością oceniania ich pod kątem etycznej, politycznej i ideowej zawartości.
Kryteria oceniania
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach.
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, praca seminaryjna, praca warsztatowa.