Warszta praktyczny A WOT/M/WarPrA
W ramach warsztatu będziemy pracować nad stworzeniem reżyserskiej koncepcji spektaklu opartego na autorskim pomyśle. W trakcie spotkać będziemy poszukiwać sposobów na uporządkowanie i ustrukturyzowanie literackich tropów, indywidualnych zainteresowań, osobistej perspektywy i kontekstu społeczno-politycznego, które stanowią background koncepcji reżyserskiej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
1 rozpoznać najważniejsze dane o dramaturgii i strukturze spektaklu K_W04
2 opisać, na czym polega opracowanie dramaturgiczne tematu K_W15
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
3 konstruować argumenty w obronie swoich rozwiązań dramaturgicznych K_U07 K_U10
4 być zdolnym do konstruktywnego feedbacku, publicznie formułować pytania, pochwały i wątpliwości pod adresem rozwiązań dramaturgicznych innych K_U11 K_U12
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
5 współdziałać w grupie K_K01
6 wyrażać opinie na temat pracy innych odpowiedzialnie, z szacunkiem i w sposób konstruktywny K_K03
7 przyjmować krytykę i wykorzystywać ją do poprawienia efektów swojej pracy K_K05
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach, obecność, przygotowanie mikroprezentacji na koniec warsztatu.
Literatura
W ramach warsztatu będziemy pracować nad stworzeniem reżyserskiej koncepcji spektaklu opartego na autorskim pomyśle. W trakcie spotkać będziemy poszukiwać sposobów na uporządkowanie i ustrukturyzowanie literackich tropów, indywidualnych zainteresowań, osobistej perspektywy i kontekstu społeczno-politycznego, które stanowią background koncepcji reżyserskiej. Zadamy sobie również pytanie o sprawczość teatru - zastanowimy się, jak działać w ramach teatru, aby jego znaczenie i strategie miały rezonowały wśród szerszego grona odbiorczyń? Czy to w ogóle możliwe? Posługując się przykładami dramaturgicznych ścieżek, wypracowywanych przez ostatnie lata wśród osób tworzących teatr, przyjrzymy się możliwościom angażowania w teatr i angażowania teatru w najbardziej palące społeczne wyzwania.