Performans w życiu publicznym 1 WOT/M/PerfwZP1-Z
Zajęcia mają charakter seminarium. Ich szczegółowa tematyka zmieniana jest co roku - tak, żeby rezonowała ze aktualnym doświadczeniem studentów. W zależności od stanu emocji społecznych podczas zajęć mogą być analizowane różne zjawiska życia publicznego w ich wymiarze performatywnym (np. żałoba smoleńska, Czarny Protest). Każdorazowo analiza takich zjawisk połączona jest z lekturą ważnych tekstów z kręgu współczesnych nauk humanistycznych oraz społecznych (politologii, socjologii, ekonomii, teorii sztuki itp.). Cel zajęć jest podwójny: 1. ugruntować wśród studentów wiedzę na temat performatyki, sprawić, by kategorie wprowadzane przez klasyków performatyki stały się naturalną częścią intelektualnego wyposażenia studentów; 2. nakłonić studentów do pogłębionej analizy otaczającego ich życia społecznego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
student po zakończeniu kursu:
K_W01 - ma pogłębioną wiedzę o miejscu wiedzy o teatrze w systemie nauk humanistycznych i jej powiązaniach z innymi naukami, pozwalającą na integrowanie różnych dyscyplin naukowych - P7S_WG, P7S_WK
Umiejętności:
student po zakończeniu kursu:
K_U04 - posiada umiejętność syntetycznego i interdyscyplinarnego łączenia i wykorzystania wiedzy z innych nauk humanistycznych i społecznych - P7S_UW, P7S_UU
Kompetencje społeczne:
student po zakończeniu kursu
K_K03 - ma pogłębioną świadomość społecznego znaczenia teatru i szeroko pojmowanej kultury, inspiruje i uczestniczy w działaniach animatorskich - P7S_KO, P7S_KR, P7S_KK
Kryteria oceniania
W semestrze zimowym zaliczenie na podstawie uczestnictwa w zajęciach oraz aktywności w dyskusji. W semestrze letnim zaliczenie z oceną na podstawie uczestnictwa w zajęciach (25 proc.), aktywności w dyskusji (25 proc.) oraz rozmowy (50 proc.; student/studentka wybiera trzy teksty z omówionych na zajęciach, stają się one przedmiotem rozmowy egzaminacyjnej).
Literatura
Zgodnie z listą przedstawioną poniżej.