Warsztat praktyczny C2 WOT/L/WP4-L
Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności stworzenia ramy dramaturgicznej dla autorskiego projektu teatralnego. W tym celu w trakcie warsztatu osoby uczestniczące w zajęciach zapoznają się ze współczesnymi strategiami narracyjnymi, obecnymi w pracy zagranicznych kolektywów twórczych (Senor Serrano, Forced Entertainment, She She Pop), w stand-upie (np. "Nanette" Hannah Gadsby, "Rothaniel" Jerroda Carmichael) i w praktyce choreograficznej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
1 rozpoznać najważniejsze dane o dramaturgii i strukturze spektaklu K_W04
2 opisać, na czym polega opracowanie dramaturgiczne tematu K_W15
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
3 konstruować argumenty w obronie swoich rozwiązań dramaturgicznych K_U07 K_U10
4 być zdolnym do konstruktywnego feedbacku, publicznie formułować pytania, pochwały i wątpliwości pod adresem rozwiązań dramaturgicznych innych K_U11 K_U12
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
5 współdziałać w grupie K_K01
6 wyrażać opinie na temat pracy innych odpowiedzialnie, z szacunkiem i w sposób konstruktywny K_K03
7 przyjmować krytykę i wykorzystywać ją do poprawienia efektów swojej pracy K_K05
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach, obecność, przygotowanie sceny na koniec warsztatu.
Dozwolone są dwie nieobecności
Literatura
1. Erika Fischer‑Lichte, „Estetyka performatywności”
(oryg. Ästhetik des Performativen, tłum. Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2008)
2. Hans‑Thies Lehmann, „Teatr postdramatyczny”
(oryg. Postdramatisches Theater, tłum. Dorota Sajewska, Małgorzata Sugiera, Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2009)
3. Tim Etchells, „Teatr i jego ślady” (oryg. Certain Fragments, tłum. Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera, Wydawnictwo Ha!art, Kraków 2008)
4. Jacques Rancière, „Estetyka jako polityka”
(tłum. Jan Piotrowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2007)