Umuzykalnienie WA/A/U-L
Semestr 1
1. Rozpoznawanie interwałów granych melodycznie
2. Budowanie gam do 2 znaków i triad im przynależnych, zapoznanie z koncepcją koła kwintowego
3. Śpiewanie utworów jednogłosowych z elementami wielogłosowości
4. Zapoznanie z podstawami zapisu muzycznego (wysokości dźwięków i wartości rytmiczne)
5. Budowanie akordów w postaci zasadniczej i rozpoznawanie ze słuchu: akordy durowe i molowe, dominanty septymowe
Semestr 2
1. Rozpoznawanie interwałów c.d.
2. Budowanie gam do 2 znaków i triad im przynależnych
3. Śpiewanie utworów zawierających fragmenty dwu- i trzygłosowe
4. Zapis nutowy – utrwalenie
5. Budowanie akordów w przewrotach i rozpoznawanie ze słuchu: akordy durowe, molowe, zwiększone, dominanty septymowe
W cyklu 2021/22-L:
Semestr 2 |
W cyklu 2022/23-L:
|
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2019/20-L: | W cyklu 2020/21-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
SAD_W04
1. Student rozpoznaje wysokości nut i wartości rytmiczne w stopniu wystarczającym do samodzielnego odczytania prostej melodii
2. Student rozpoznaje interwały grane melodycznie i umie zbudować je od podanego dźwięku
3. Student rozpoznaje tryby akordów durowych i molowych, a także akord zwiększony i dominantę septymową.
4. Student potrafi zbudować gamy do trzech znaków i triady im właściwe
SAD_U03
1. Student potrafi w praktyce zastosować poznane elementy teorii muzyki w celu doskonalenia umiejętności warsztatowych z zakresu emisji głosu i interpretacji piosenki
2. Umie współpracować w obrębie zespołu wokalnego (w projektach teatralnych) utrzymując się w miarę możliwości w głosie harmonicznym
SAD_U0404
1. Student posiada podstawową orientację w zakresie różnych stylów muzycznych
SAD_K_01
1. Student rozumie zasady pracy zespołowej i wykorzystuje je w praktyce
2. Posiada umiejętność nawiązywania więzi emocjonalnej z resztą zespołu i wykorzystywania jej do osiągnięcia zadowalającego efektu artystycznego
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
1. Aktywność w czasie zajęć
2. Ćwiczenia realizowane w grupach
3. Ćwiczenia realizowane samodzielnie
4. Test końcowy zawierający element teorii muzyki i kształcenia słuchu
Literatura
Materiały własne, nagrania, aranżacje utworów na zespół wokalny
Uwagi
W cyklu 2020/21-L:
Efekty uczenia: Kryteria oceniania: |
W cyklu 2021/22-L:
Efekty uczenia: Kryteria oceniania: |
W cyklu 2022/23-L:
Efekty uczenia: Kryteria oceniania: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: