Praca z akompaniatorem (AIP) WA/A/PrAk3-Z
Pracę ze studentem nad piosenką rozpoczyna się od omówienia charakterystyki stylistyk zawierających się w ogólnych hasłach - styl, charakter, tempo, frazowanie. Dowiaduje się o podstawowych zasadach rytmicznych rządzących w tych gatunkach (m.in. swingowanie, synkopa, triola, frazowanie). Wiedzę tę otrzymuje w formie krótkiej prezentacji teoretycznej, ilustrowanej poprzez przykłady z literatury muzycznej z omówieniem. Następnie wiedza jest stosowana praktycznie poprzez ćwiczenia rytmiczne, melodyczne, harmoniczne z naciskiem na improwizację. Po tym etapie wstępnym, następuje praca z konkretnymi utworami z danej stylistyk i praca nad nimi. Nad formą, charakterem, aranżacją. Aby umożliwić studentom pracę samodzielną w domu studenci otrzymują od akompaniatora podkłady do wszystkich utworów indywidualnych i zbiorowych.
Efekty kształcenia
W01 - zna podstawowe cechy stylistyk będących przedmiotem kursu. Rozumie ich rolę w kształtowaniu utworu muzycznego. (SAW_W02)
W02 - zna podstawową literaturę muzyczną z obu stylistyk, potrafi opisać ich cechy na podstawie przykładu muzycznego (SAW_W01)
U01 - wykonując utwór muzicalowy potrafi użyć właściwych środków stylistycznych i artykulacyjnych osiągając właściwy dla danego stylu rezultat. (SAW_U01)
U02 - potrafi zaplanować formę utworu, narrację, oraz wstępną aranżację - (charakter części, chórki etc.) (SAW_U02)
K01 - potrafi współpracować z akompaniatorem oraz z innymi wykonawcami nad wspólnym przygotowaniem utworu/utworów do publicznej prezentacji. (K_K01)
K02 - potrafi merytorycznie przekazać uwagi dotyczące "stylowości" wykonania w trakcie wspólnej pracy z innymi wykonawcami (K_K03)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie pracy na zajęciach w ciągu semestru.
Literatura
Przykłady muzyczne z twórczości artystów musicalowych. Playlisty z takimi utworami przygotowywane są na bieżąco w zależności od potrzeby i omawianych tematów.