Podstawy interpretacji piosenki WA/A/PIPio
Pracujemy w grupie i indywidualnie . Pierwszy rok to poznawanie siebie przez bycie i wspólne istnienie na scenie z kolegami. Teatr to zespół. Tworzysz wspólnie . Szukamy wspólnej barwy , wspólnego myślenia. Pracujemy na materiale wskazanym przez wykładowcę lub po uzgodnieniu z nim .
Czasem mogą to być utwory wybrane przez studentów.
|
W cyklu 2023/24-Z:
Samodzielna praca studenta na zadanym materiale. Rok pierwszy umiejętność znalezienia siebie w zespole. Piosenki śpiewane głównie wspólnie , na głosy. Student potrafi samodzielnie myśleć na scenie, zmieniać interpretację pod wpływem zadania, jednym słowem myśleć i być czułym na poszukiwania jakości i scenicznego bycia. Każdy ze studentów przygotowuje się do zajęć samodzielnie uprzednio zaopatrzony przez wykładowcę we wszystkie potrzebne muzyczne materiały( tekst, nuty, nagrane prymki, głosy). |
W cyklu 2024/25-Z:
Główne zadanie odnalezienie się w zespole i grupie. Wspólny śpiew, wspólne bycie na scenie i prowadzenie tematu. |
W cyklu 2025/26-Z:
Pracujemy zbiorowo . Utwory wszystkie zaaranżowane na głosy . Główne zadanie przeprowadzenie wspólnej myśli i zaśpiewanie w grupie . Możliwe fragmenty indywidualnego śpiewu solowego . Instrument prowadzący ludzki głos . |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2025/26-Z: |
Efekty kształcenia
Studenci pracują nad formą piosenki SAD_W03 SAD_W04. Student zapoznaje się ze śpiewaniem jako alternatywą mowy . Przez to wokalna narracja przestaje być dla niego stresem na scenie.
SAD_U03 SAD_U04 K_K05
Studenci samodzielnie pracują nad zadanym materiałem , wspomagani przez wykładowcę, Student otrzymuje uwagi na zajęciach ,ale odpowiednio przeprowadzony proces musi być przede wszystkim pracą samodzielną. Praca nad tekstem, liniią melodyczną, układem choreograficznym, wyrazistością i organiką na scenie.
Kryteria oceniania
1 Zaangażowanie studenta
2 Przygotowanie do zajęć
3 Współpraca z zespołem
4 Realizacja uwag pedagoga
5 Kreatywność i odwaga w przekraczaniu własnych barier
6. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych obecności.
7.Nie ma spożywania posiłków na zajęciach .
8. Nie ma używania telefonów na zajęciach po za potrzebami dydaktyczno naukowymi.
9.Konieczność opanowania intonacji , rytmu podstawowej linii melodycznej utworu.
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe nie mają znaczenia w zaliczeniu tego przedmiotu.
Literatura
Student pracuje na literaturze polskiej i zagranicznej.Absolwent Uczelni Wyższej musi znać najwybitniejsze postaci polskiej piosenki z gatunku piosenki aktorskiej i poetyckiej.
|
W cyklu 2023/24-Z:
W.Lutosławski TANIEC |
W cyklu 2024/25-Z:
Pracujemy nad utworami A.Osieckiej z muzyką A.Sławińskiego, A.Kurylewicza i innych. |
W cyklu 2025/26-Z:
Tolerancja S. Sojka |
Uwagi
|
W cyklu 2023/24-Z:
Wykładowca ocenia semestralną pracę każdego studenta, jego zaangażowanie we wspólnej pracy, pomysłowość, uczestnictwo w zajęciach, myślenie . |
W cyklu 2024/25-Z:
Student ma prawo do dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych podczas jednego semestru. |
W cyklu 2025/26-Z:
Student realizuje powierzone zadania . Pracuje w grupie . Praca studenta na zajęciach musi być utrwalana również po za nimi aby proces mógł być zrealizowany . Dotyczy to linii melodycznej , wspólnego brzmienia, układów choreograficznych, które bez samodzielnej pracy studenta stają się bez celowe. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: