Impostacja głosu w mowie i śpiewie III WA/A/IGMS3-Z
III ROK
1. podsumowanie wiedzy zdobytej na I i II roku studiów w powiązaniu z budowaniem narzędzi umożliwiających samodzielną pracę nad głosem
2. świadome używanie rezonatorów
3. budowanie sprawności w łączeniu rejestrów
4. praca nad dostosowaniem środków wyrazu i ekspresji do kubatury pomieszczenia – ćwiczenia na scenie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: (W01 - K_W03)
- Student wie, jak powstaje głos i na czym polega działanie rezonatorów,
potrafi nazwać części aparatu głosowego, wie, jak należy prawidłowo
oddychać, rozpoznaje zdrowe brzmienie głosu i jego nośność, rozróżnia
barwy głosowe
UMIEJĘTNOŚCI: (U01 - K_U07, U02 - K_U08)
- Student samodzielnie wybiera sposoby działania technicznego, potrafi
wykonać różnorodne zadania głosowe w zakresie: wysokości, siły, tempa i
barw głosu, konstruuje rolę wokalno-aktorską według zasad obu tych
sztuk, rozróżnia pracę głosem z użyciem mikrofonu i akustycznie
Kryteria oceniania
METODY:
- Ćwiczenia
- Wykład
- Wykład + ćwiczenia
- Konsultacje
- Praktyki (ewentualnie)
KRYTERIA OCENIANIA:
- Obecność i aktywność na zajęciach
- Współpraca z grupą
Literatura
J. Grotowski – „Trening aktora”
K. Linklater – „Uwolnij swój głos”
S. Riggs – „Singing for the Stras”
S. Book – „Podręcznik dla aktorów”
B. Lutgen, G. Concone, N.Vaccai, E. Herbert-Caesari – ćwiczenia wokalne na sopran, alt, tenor, bas Catherine Sadolin -"Complete Vocal Technique"
W.Bregy – „Elementy techniki wokalnej" Kraków 1974
Cz. Wojtyński – „Emisja głosu" PZWS Warszawa 1970