Gimnastyka II WA/A/G2
Semestr 1
Zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Nauka przewrotów w przód i tyłem. Nauka przerzutu bokiem . Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Zapoznanie studentów się z teorią z zakresu podstaw fizjologii człowieka w postaci wykładów, prezentacji. Przeprowadzenie zajęć z zakresu przygotowania mentalnego i fizycznego. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji.
Semestr 2
Dalsze zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi i rozwijanie umiejętności. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Nauka stania na rękach. Nauka asekuracji. Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Przeprowadzenie zajęć z zakresu przygotowania mentalnego i fizycznego. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji. Zajęcia w plenerze. Przedstawienie zdobytej wiedzy w postaci pokazu.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2016/17-L: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2016/17-Z: | W cyklu 2017/18-L: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
W01 Posiada wiedzę i teorie w celu przeprowadzenia rozgrzewki przed zajęciami ruchowymi. Potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach do późniejszego rozwoju artystycznego na scenie.
K_W06 Posiada aktualną wiedzę dotyczącą sposobów trenowania, dbania o higienę życia. Zna literaturę dostępną w tej dziedzinie.
W02 Rozumie teorie pozwalającą dalej kształcić się i rozwijać w zakresie ćwiczeń fizycznych. Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą jak dbać o ciało i umysł. Zna elementy z zakresu ćwiczeń gimnastycznych oraz orientuję się jak można wykorzystać je w pracy scenicznej.
K_W11 Zna i rozumie podstawowe zasady w treningu fizycznego oraz regeneracji.
W03 Posiada wiedzę na temat bezpieczneństwa podczas wykonywania ćwiczeni. Zna zasady BHB podczas zajęć.
U01 Zna techniki i ćwiczenia potrafiące przeprowadzić rozgrzewkę. Potrafi wykonać ćwiczenia wzmacniające .
K_U07 Posiada umiejętności i techniki pozwalające tworzyć w przyszłości projekty artystyczne.
K01 Student wykorzystuję zdobytą wiedzę w celu dalszego kształcenia. Potrafi łączyć doświadczenie zebrane i wcielić je do pracy z partnerem na scenie. Potrafi wypowiedzieć się krytycznie.
K_K03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz umiejętności do tworzenia projektów artystycznych.
Kryteria oceniania
Metody reproduktywne ( odtwórcze ) – zadania ściśle określone przez nauczyciela. Metody proaktywne (modyfikacyjne ) – zadania częściowo określone, które studenci wykonują w miarę samodzielnie
Metoda bezpośredniej celowości ruchu
Metody kreatywne ( twórcze ) – zadania problemowe. Wymagające pełnej samodzielności inwencji twórczej studentów
Nauczyciel weryfikuje wiedzę, umiejętności w postaci pokazu i sprawdzianu praktycznego pod koniec roku oraz w trakcie trwania studiów.
egzamin końcowy, kontrola przygotowanych projektów i układów.Kontrola poznanych zadań. Pokaz ćwiczeń i przygotowanych układów przed komisją egzaminacyjną.
Student uczestniczy aktywnie w zajęciach. Jest dopuszczony do zaliczenia, jeśli ma odpowiednią frekwencję na zajęciach (dopuszczone 2 nieobecności).
Literatura
Podstawowa: Periodyzacja – teoria i metodyka treningu T.Bompa, G.Gregory Haff, ,, every day is a game day’’- M. Verstegen, P. Williams , ,, Core Performance’’ - M. Verstegen, P. Williams, ,,Anatomia Jogi ‘’A. Ellsworth , ,,Wellness- dobre samopoczucie w pracy’’ H. Baureis , ,,Potęga podświadomości’’ J. Murphy ,, Plan lotu’’ B.Tracy
Uzupełniająca: ,,Wychowanie bez nagród i kar”A.Kohn, ,,Atlas ćwiczeń korekcyjnych” S.Owczarek,,, Strecztching czyli ćwiczenia rozciągające dla zwykłych śmiertelników oraz sportowców różnych dyscyplin – Bob Anderson” , ,,Słuchaj, medytacja jest…’’D. Hybel o.M.Nawara , Dieta warzywno – owocowa dr Ewy Dąbrowskiej i co dalej - B. Anna Dąbrowska, ,, Śpij dobrze ‘’ – N. Littlehales
http://www.fig-gymnastics.com/publicdir/rules/files/mag/CoP_MAG_2017-2020_ICI-e.pdf