Step 3 WA/A/F/St3-Z
poznawanie nowych kroków i bardziej skomplikowanych kombinacji, zwiększanie tempa wykonania elementów znanych z zajeć STEP 2 i rozwijanie poznanych zagadnień rytmiczno-ruchowych. Zajęcia zakończone przygotowaniem pokazu.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada rozwiniętą wiedzę z zakresu terminologii i stylów stepowania K_W02
- zna zasady wykonywania bardziej skomplikowanych kroków oraz strukturę rozbudowanych kombinacji K_W06
- zna i rozpoznaje podstawowe wartości rytmiczne, jakie składają się na poszczególne kroki, rozróżnia metra muzyczne oraz dwudzielność i trójdzielność ćwierćnuty jako podstawowej wartości w takcie, zna elementarne określenia dynamiczne, agogiczne i artykulacyjne K_W08
Umiejętności:
- posiada wypracowaną motorykę i technikę stepowania na poziomie sredniozaawansowanym ze szczególnym uwzględnieniem szybkich zmian balansu ciała K_U01
- posiada rozwiniętą pamięć ruchową i orientację przestrzenną K_U04
- umie kontrolować ciało i skoordynować niezależną rytmicznie pracę nóg z ruchem górnych partii ciała K_U07
- rozpoznaje kroki i kombinacje stepowane oraz umie je nazwać posługując się profesjonalną terminologią K_U02
Kompetencję społeczne:
- potrafi współdziałać w grupie z innymi wykonawcami i w zależności od potrzeb przyjmuje różne role, wykazuje się dyscypliną i empatią we współpracy K_K05, K_K08
- odczuwa i rozumie potrzebę rozwoju i poszerzania umiejętności oraz doskonalenia własnej sprawności i techniki tańca,dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych K_K06
- łączy zdobytą wiedzę i umiejętności w przedsięwzięciach artystycznych wykorzystując koordynację ruchowo-rytmiczną, technikę stepowania i dyscyplinę rytmiczną, K_K03
- skutecznie radzi sobie ze stresem i świadomie korzysta z własnej energii i wyobraźni K_K05
Kryteria oceniania
1. frekwencja na zajęciach
2. postawa i postępny w nauce
3. udział w pokazie
Literatura
1. M. Knowles "The Tap Dictionary" 2012
2.B. Fletcher "Tapworks: A Tap Dictionary and reference manual" 2002
3. A. Grey "The Souls of Your Feet: A Tapdance Guidebook for Rhythm Explorers" 2002
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: